vrijdag 12 oktober 2012

34. COLUMN WIELRENNEN, DOPING, LANCE ARMSTRONG, ACTUALITEIT: Thanks Lance!

ONDERWERPEN: ACTUALITEIT - LANCE ARMSTRONG


(zie ook columns 3 en 24)

Op sommige punten ben ik zeker van mezelf
Dan twijfel ik niet aan mijn kwaliteiten
Maar op andere punten ben ik dat juist niet
Dan ben ik onzeker
Een twijfelaar die denkt dat hij het niet kan
Dan wil ik het liefst stoppen
En voel ik mij klein
Ben ik een gevoelig mannetje
Richting HSP (maar net niet!)¹

Lance is anders

Een doorzetter pur sang
De verpersoonlijking van “The All American Dream”
Iemand die het woord opgeven niet kent
Een “winner” en geen “quitter”
Altijd honderd procent overtuigd van zichzelf
Niemand is beter en sterker dan hij
Twijfelen is dodelijk
Twijfelen is voor losers
Opgeven is voor mietjes

En toch…


Toch voel ik me meer man
Nee, BEN ik meer man
En heb ik letterlijk en figuurlijk meer ballen²
Dan Lance ooit zal hebben

Echte mannen kennen niet alleen hun tekortkomingen
Maar hebben ook het lef om ervoor uit te komen

Thanks Lance!
Ik voel me dankzij jou weer een stuk beter


Tonko

Wil je reageren op deze column? Ik hoor graag jouw mening!
Klik onderaan dit blog op "(Geen) opmerkingen" en plaats je reactie.



¹ Zie column 18.
² Een van Armstrongs testikels is verwijderd in verband met teelbalkanker


Foto: Tonko
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten