dinsdag 30 oktober 2012

41. COLUMN BRAM MOSZKOWICZ: Voorspellende gaven?

ONDERWERPEN: ACTUALITEIT - BRAM MOSZKOWICZ

 

College Tour

Vers van de pers: advocaat Bram Moszkowicz uit ambt gezet vanwege (zwart) aannemen van grote hoeveelheden contant geld. Tevens lees ik dat het net uit is met zijn vriendinnetje Eva Jinek. Arme Bram. Ik neig haast te geloven dat ik voorspellende gaven heb (zie column 22).
Maar Bram komt heus wel weer op zijn pootjes terecht. Ik had nu ter geruststelling willen zeggen dat hij binnenkort wel door Twan Huys zal worden uitgenodigd voor “College Tour”. Waarbij hij dan van zijn vriend Willem Holleeder tips had kunnen krijgen over het omzeilen van lastige vragen. Maar die grap gaat niet op, want Bram is al eerder in “College Tour” te gast geweest.
Jammer, want ik had de studenten graag een herkansing gegund na hun belabberde vertoning tijdens de uitzending met de Neus. Mijn God, wat was ik daarin teleurgesteld over hun gebrek aan niveau en pit en het veel te grote ontzag voor deze laagvlieger.
 

Onkruid

Gelukkig voor Bram heeft hij nog wat lucratieve klussen achter de hand. Zo kan hij altijd nog bij RTL Boulevard gaan bijschnabbelen als mede-presentator. Of hij kan voor mij en zelfs Holleeder jaloersmakende gages gaan vangen voor columns in welk blad dan ook. En “last but not least” geldt ook voor Bram dat elk nadeel zijn voordeel heeft, want door alle publiciteit zal het wel goed komen met de opbrengsten van zijn net uitgegeven boek “Onkruid” (what's in a name).
Laatste troost: behalve dat zijn gewone vermogen niet snel zal afbrokkelen, is hij zijn vermogen tot liegen en zich beter voordoen dan hij is allesbehalve kwijtgeraakt. Daarom is mijn volgende voorspelling: Bram zal niet lang alleenstaand blijven. Ik gok op Estelle Cruijff, want die zal binnenkort wel vrij zijn. In tegenstelling tot haar huidige vriend.
 

Tonko

Wil je reageren op deze column? Ik hoor graag jouw mening!
Klik onderaan dit blog op "(Geen) opmerkingen" en plaats je reactie.

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten