zaterdag 14 november 2015

220. COLUMN AANSLAGEN PARIJS, TERRORISME, ALLAH, DE ISLAM, ISLAMITISCHE STAAT, GELOOF, ACTUALITEIT: Allah bestaat, Allah is groot en Allah is kwaad

ONDERWERPEN: TERRORISTISCHE AANSLAGEN PARIJS - ALLAH - ISLAM

 

De boodschap is helder

Ok, de nieuwe terroristische aanslagen op vrijdag de dertiende (voer voor alle bijgelovigen) in Parijs hebben mij overtuigd: de Allah van de Islamitische Staat bestaat (zie ook column 164), Allah is groot en Allah is kwaad.
Allah wil dat het de mensheid nu eens en voor altijd duidelijk wordt dat wij ons allemaal als de wiedeweerga moeten gaan bekeren tot de islam of dat we anders bereid zijn om te sterven.
De boodschap - op aarde al diverse keren op niet mis te verstane wijze door de Islamitische Staat overgebracht - is helder en ik bevestig hierbij zwart op wit aan Allah dat ik de boodschap in elk geval goed heb ontvangen én begrepen.
In navolging van de Franse filosoof Blaise Pascal met zijn gok ga ik voortaan lekker op safe (zie column 218). Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
 

Roering in Je leven

Eerlijk gezegd heb ik een beetje met Allah te doen. Om wat voor reden dan ook (verveling, eenzaamheid?) besluit Je op een dag zo’n 13,8 miljard jaar geleden om een heelal te gaan scheppen. Omdat Je wel wat roering in Je leven wilt maar weer niet teveel, besluit Je dat het een ontiegelijk groot heelal moet worden met een ontelbare hoeveelheid sterren en planeten waarvan er op slechts één pietepeuterig, nietig planeetje in the middle of nowhere leven mag zijn.
Je besluit de ontwikkeling van het leven heel rustig op te bouwen door pas na 9,3 miljard jaar (4,5 miljard jaar geleden) dat ene bijzondere planeetje te scheppen om vervolgens na nog een miljard jaar wachten dan eindelijk te beginnen met het creëren van het eerste leven.
Na allemaal ingewikkelde chemische en fysische processen ontstaat het leven op aarde met eencellige organismen. In de miljarden jaren die daarop volgen ontwikkelen zich ook meercellige organismen en komen er steeds meer complexe dieren. Absoluut hoogtepunt van de schepping vindt pas ongeveer 150.000 jaar geleden plaats als de Homo Sapiens zijn intrede doet die zich stap voor stap ontwikkelt tot de moderne mens van nu.
 

De balans opmaken

Nu de mensen eenmaal op aarde zijn, wil je als Allah natuurlijk dat ze in Jou geloven omdat zij dienen te beseffen dat Jij hen geschapen hebt en daar dus ook alle lof en respect voor verdient. Voor de zekerheid geef Je de mens nog een mooi Heilig Boek, de Koran, waarin precies staat hoe ze dienen te leven en hoe ze Jou moeten eren. Een kind kan de was doen.  
Inmiddels zijn we 13,8 miljard jaar na de schepping van het Heelal en is het voor Allah een mooi moment om eens de balans op te gaan maken van hoe het ervoor staat met Zijn status op aarde als Opperwezen.
 

Niet eens nummer 1 op de wereldreligieranglijst

Ik kan me zo voorstellen dat ik in Zijn plaats niet blij zou worden van wat ik zie.
Van de zeven miljard mensen die er op aarde leven zijn er ongeveer twee miljard christen, anderhalf miljard moslim, een miljard hindoe, vier miljoen boeddhist, vijfentwintig miljoen sikhs, vijftien miljoen joden, acht miljoen bahaisten, zes miljoen confucisten, vier miljoen jaïnisten en drie miljoen shintoïsten. Voor het gemak stel ik dat de overige ongeveer twee miljard mensen niet gelovig zijn.
Vervelende conclusie voor Allah: niet alleen geloven van de zeven miljard mensen op aarde vijfeneenhalf miljard niet in Hem, maar Hij staat bovendien niet eens op nummer 1 van de wereldreligieranglijst! Verslagen door de niet eens bestaande christelijke God, hoe vernederend moet dat voor de enige echte Almachtige zijn.
Daarbij komt nog het pikante detail dat anderhalf miljard volgelingen misschien nog wel aardig klinkt, maar niet als je beseft dat dat voor het overgrote deel uit watjes bestaat die totaal niet bezig zijn met het bekeren dan wel vermoorden van ongelovigen. Terwijl het daar verdomme juist allemaal om gaat. Dus dat schiet ook niet op.
 

Nog een hoop werk aan de winkel

Nee, arme Allah rest niets anders dan te roeien met de riemen die Hij nog heeft: een kleine groep van wereldwijd hooguit 100.000 extremistische moslims dat tenminste nog wél begrijpt waar de islam om draait.
Allah zal als geen ander beseffen dat als Hij de wereld wil veroveren er nog een hoop werk aan de winkel is.
Het lijkt me voor de CITO-toets een mooi rekensommetje: je hebt vijfeneenhalf miljard on-/andersgelovige mensen die je moet laten ombrengen (bekeren duurt te lang en geeft geen garantie op succes), per dag laat je acht van je aanhangers via zelfmoordacties honderdvijftig  ongelovigen doden, je hebt 100.000 aanhangers. Vragen: 1. Hoeveel dagen kun je de zelfmoordacties laten uitvoeren totdat je aanhangers op zijn? 2. Hoeveel ongelovigen heb je dan gedood? 3. Hoeveel ongelovigen houd je dan nog over om te doden?
 

Een beetje God heeft dat helemaal niet nodig

Nee, ik benijd Allah in deze moeilijke tijden niet moet ik eerlijk zeggen. Het valt niet mee om een Opperwezen te zijn in een wereld vol ongelovigen en domme moslims die denken dat geloof om zaken als (naasten) liefde, vrede en harmonie gaat in plaats van om het vermoorden van alle andersdenkenden.
Eén ding zal ik nooit van de goden begrijpen. Als ik een God was en het liep op aarde niet zoals ik wilde en ik zou bijvoorbeeld zien dat de meerderheid van de mensheid niet eens in Mij geloofde dan zou ik alles veranderen door één keer met mijn vingers te knippen. Nee sterker: Ik zou niet eens met mijn vingers hoeven te knippen want dat is meer iets voor een mislukte goochelaar. Een beetje God heeft dat natuurlijk helemaal niet nodig. Eraan denken moet voldoende zijn lijkt mij.
Maar op de een of andere boeiende reden doet de Allah van de Islamitische Staat dat niet, anders had Hij zo pats boem van de wereld één groot kalifaat kunnen maken. 

Als ik Allah was zou ik die terroristische aanslagen met lede ogen aanzien omdat ik zou beseffen dat dat niet bepaald zoden aan de dijk zet en je net zo goed water naar de zee kunt dragen. Als Ik nou daarmee de oorlog moet gaan winnen, is het wel heel treurig met Mij gesteld, zou ik denken.
 
Ja, Allah is groot en Allah bestaat, maar ik ben vooral erg kwaad.
 

Tonko

Wil je reageren op deze column? Ik hoor graag jouw mening!
Klik onderaan dit blog op "(Geen) opmerkingen" en plaats je reactie.

 
₁ Antwoorden: 1. 12.500 2. 1.875.000 3. 5.498.125.000
Sans mots (zonder woorden)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten