woensdag 11 juni 2014

139. COLUMN INDIA (EVEN TUSSEN MIJN ACHTLUIK OVER HOOGBEGAAFDHEID IN) VERKRACHTINGEN, PETITIE ONLINE CAMPAGNE-NETWERK AVAAZ: "Verkrachtingen gebeuren niet opzettelijk maar per ongeluk"

ONDERWERPEN: INDIA - (GROEPS) VERKRACHTINGEN - PETITIE

 

Verkrachtingen zijn soms goed en soms slecht

Mijn oprechte excuses. 
Als ik bepaalde mensen in Afrika zoals bijvoorbeeld onze Boko Haram vrienden in Nigeria uitmaak voor de meest primitieve wilden op deze aarde vanwege het barbaarse geweld, de ontvoeringen, de verkrachtingen, de moorden en de kindsoldaatpraktijken, krijg ik het idee dat ik bepaalde mensen in India tekort doe. Dat is niet mijn bedoeling.
In India zijn groepsverkrachtingen nog steeds aan de orde van de dag, worden meisjes van veertien en vijftien verkracht en opgehangen en reageren ministers luchtig met: “Verkrachtingen zijn soms goed en soms slecht” en “Zulke incidenten gebeuren niet opzettelijk maar per ongeluk”.
Ja, ik ken dat. Als mijn dochter vriendinnetjes thuis brengt, let ik ook altijd goed op dat ik niet struikel en per ongeluk zo’n meisje verkracht. Een ongeluk zit tenslotte in een klein hoekje. Of moet ik zeggen gaatje, al gaat deze grap zelfs mij te ver.
Ook als groep kun je zoiets ongelukkigs natuurlijk meemaken. Dan zit je bijvoorbeeld ergens met een groep vrienden in het gedrang, heeft zich er toevallig een of andere domme vrouw tussen gewurmd, verlies je met al je vrienden het evenwicht en hopla, voordat je het weet word je opeens van groepsverkrachting beschuldigd en gezien als een slecht mens.
 
Het leven is niet fair.
 

Tonko

Wil je reageren op deze column? Ik hoor graag jouw mening!
Klik onderaan dit blog op "(Geen) opmerkingen" en plaats je reactie.

 
Toevallig kreeg ik via twitter een oproep om hiervoor via het online campagnenetwerk Avaaz een petitie te tekenen. Ik kon geen reden bedenken om dit te weigeren: klik hier op Avaaz.org.
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten